Aktualności

Sprzedając obuwie padł ofiarą oszustwa - stracił ponad 1 500 złotych

Data publikacji 17.08.2022

Mieszkaniec powiatu strzeleckiego chciał sprzedać obuwie na popularnym portalu ogłoszeniowym. Skontaktowała się z nim osoba rzekomo zainteresowana zakupem wystawionego towaru. Następnie 35-latek otrzymał link, poprzez który miał nastąpić odbiór pieniędzy. Mężczyzna kliknął w przesłany link i zalogował się na stronie, podając swoje dane dotyczące bankowości internetowej. Z konta bankowego mężczyzny zniknęło wtedy ponad 1 500 zł. 35-latek zdał sobie sprawę, że padł ofiarą oszustwa.

Kilka dni temu mieszkaniec powiatu strzeleckiego wystawił na popularnym portalu ogłoszeniowym ofertę sprzedaży obuwia. Skontaktowała się z nim osoba zainteresowana kupnem wystawionego przedmiotu. W trakcie transakcji mężczyzna otrzymał w wiadomości tekstowej linka, aby sprawdzić czy środki pieniężne za zakup obuwia dotarły już na jego konto. Kliknął w otrzymany link, a następnie został przekierowany na stronę przypominająca jego bankowość internetową. Tam podał najważniejsze dane do logowania.

Po chwili mężczyzna zauważył, że z jego konta zaczęły znikać pieniądze. Wtedy 35-latek zdał sobie sprawę z tego, że padł ofiarą oszustwa internetowego. Łącznie stracił blisko 1600 zł.

Przypominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas wykonywania transakcji internetowych:

- zachowajmy czujność zarówno podczas robienia internetowych zakupów, jak i oferując przedmioty na sprzedaż

- jeśli to możliwe wybierajmy opcję odbioru przesyłki „za pobraniem”

- nie klikajmy w linki, w szczególności przesłane nam przez nieznane osoby

- kilkukrotnie upewnijmy się, że jesteśmy na prawdziwej, a nie sfałszowanej stronie internetowej bankowości

- logujmy się do rachunków bankowych poprzez zaufane aplikacje lub wpisanie nazwy strony internetowej, nigdy poprzez kliknięcie w otrzymany link, który ma przekierować nas na stronę banku

- nigdy nie udostępniajmy danych, zwłaszcza informacji dotyczących płatności kartą bankomatową oraz logowania na rachunek bankowy, nie podawajmy haseł, pinów, ani kodów dostępu

- jeśli nie jesteśmy czegoś pewni lub coś budzi nasze wątpliwości zrezygnujmy z wykonania transakcji

Pamiętajmy również o regularnych rozmowach z naszymi bliskimi, zwłaszcza osobami starszymi. Regularnie przypominajmy im o tym jakie mtody wykorzystują oszuści, działający metodą „na wnuczka” czy „na policjanta”. Przestrzegajmy ich przez rozmowami z obcymi osobami, zwłaszcza kiedy informują o konieczności przekazania sporej kwoty pieniędzy. Nie pozwólmy, by nasi bliscy stracili dorobek swojego życia.

Powrót na górę strony