Aktualności

Telemarketing i prezentacje handlowe - zawsze musimy zachować czujność

Data publikacji 12.04.2021

Bywa, że zachwyceni jakąś ofertą lub towarem, nie sprawdzamy dokładnie, na co się zdecydowaliśmy. Konsekwencje mogą być dotkliwe. Stajemy się związani niekorzystną umową lub jesteśmy właścicielami produktu, który w żaden sposób nie spełnia naszych oczekiwań. Apelujemy o zachowanie czujności między innymi podczas transakcji telemarketingowych czy prezentacji połączonych ze sprzedażą. Często wywierana jest na nas presja czasu - nie musimy się jej poddawać. Jeśli oferta jest w pełni wartościowa, zawsze możemy się na nią zdecydować następnego dnia, po dokładnym jej sprawdzeniu.

Sytuacji, w których możemy zobowiązać się do korzystania z jakiejś usługi, podpisać nową umowę albo kupić towar, jest wiele. To już nie tylko osobista wizyta w sklepie lub punkcie obsługi klienta. Różne osoby mogą do nas dzwonić, oferty możemy otrzymywać drogą mailową lub za pomocą formularzy na stronach internetowych. Nasze deklaracje złożone w ten sposób mogą być równie wiążące, jak podpisanie papierowej wersji umowy.

Dlatego tak ważne jest, abyśmy dokładnie zapoznali się z umową, z której chcemy skorzystać. Zawsze możemy decyzję odłożyć w czasie, aby móc starannie przeanalizować ofertę. Osoby, które sprzedają niekorzystne lub nieuczciwe towary i usługi, wywierają presję czasu. W sytuacji, gdy w grę wchodzą nasze oszczędności, pośpiech nie jest jednak dobrym doradcą. Jeśli umowa rzeczywiście jest w pełni wiarygodna, zawsze możemy się na nią zdecydować w późniejszym terminie.

Uważajmy również podczas aranżowanych prezentacji różnych towarów połączonych z ich sprzedażą. Sprzedawcy kuszą niedostępnością towaru w innych kanałach dystrybucji i wyjątkową okazją. Po czasie może okazać się, że zakupiony za znaczną kwotę towar, nie posiada właściwości opisywanych podczas prezentacji. Nie dajmy się zwieść chwili. Tutaj również - jeśli towar rzeczywiście jest wartościowy, można go kupić w innym czasie i innym miejscu. Zawsze kierujmy się zasadą ograniczonego zaufania.

Powrót na górę strony